محل تبلیغات شما

درباب ماهیتو هویت برنامه درسی» در رشته مطالعاتی برنامه درسی، از دو نوع روایت، سخن به میانآمده است. این دونوع که زمینه ساز پیدایش دو پارادایم اساسی در این رشته علمی نیزشده است، متناسب با دو نوع تعریف متفاوت از ریشه این واژه یعنی کورره currere  است. در پارادایم قدیمی، از برنامهدرسی به عنوان یک نقشه»  تعبیر می شد و درپارادایم جدید از برنامه درسی به مثابه تجربه زیسته» سخن به میان آمده است.

به اعتقادمن، ماهیت تدریس» نیز می تواند متناسب با این دو گونه روایت، باز تعریف شود. هویتیسنتی از تدریس که تدریس» را به صورت جریان هدفمندی می شناسد که معلم مطابق با نقشهاز پیش تعیین شده اش در کلاس درسش اجرا می کند. و در دیدگاه جدید، تدریس» جریاننیمه هدفمندی است که معلم در کلاس درس، استارتش را می زند اما چگونه پیش رفتن اینجریان که با مشارکت دانش آموز یا یادگیرنده همراه است، امر از پیش تعیین شده اینیست.

ماهیت قدیمیا روایت اول از تدریس» را قبلا به دانشجویانم در درس روش ها و الگوی تدریس طبقسرفصل های مصوب و کتب دانشگاهی موجود، درس داده بودم. اما با ماهیت جدید یا روایت دوماز تدریس» در کلاس هایم زندگی کرده ام. این روزها که متأملانه به تجربه تدریسممی اندیشم، بیشتر متوجه می شوم که برای تدریسم، هیچ گاه نتوانسته ام هیچ طرح درس ونقشه از پیش تعیین شده ای داشته باشم و حتی به طرح درس های از پیش موجود نیزوفادار بمانم. و این رویکرد نه به خاطر این است که این طرح درس ها نسبت به دنیای اندیشه و فکر منبیرونی بوده اند بلکه به این دلیل است که تدریس برای من اساساً امری پیش بینی ناپذیر  بوده است.

جالی خالی تحزب در تربیت

در جستجوی هویت زنانه

کار کردن از منظر دنیای درون

پیش ,ماهیت ,درس ,تدریس» ,تدریس ,طرح ,از پیش ,در کلاس ,طرح درس ,است که ,تعیین شده

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

worksundtoscgang Shirley's notes میس اف دانلودکده برفی redfcatohorn سوپرهای جدید امواج نور هدهد راهبر - اخلاق مبتنی بر دین موسسه مشاوره ای كارگری وكارفرمائی دادجوی مشاور امین طبری fastgizquihar